038: Kadri Koop – filmimaailma erinevustest Euroopas, Aasias ja Ameerikas
“Mingi hetk tekkis selline tunne, et kui sa dokumentaalfilminduses töötad, siis tihtilugu sa kannad mitut mütsi - sa oled operaator, produtsent, isegi vahest monteerija, isegi vahest helinaine. Ühesõnaga, tekkis selline tunne, et ma pean enda mõttemeelt ja oskusi nii mitme erineva valdkonna vahel jagama, et ma ei suuda üheski valdkonnas olla maksimaalselt hea.”
Kuula 🎧 Spotify / Apple Podcasts / Google Podcasts
Kadri Koop on noor eesti kinematograaf, kes on õppinud nii Amsterdamis, Singapuris, Pekingis, Stanfordis kui ka Hollywoodis, kuid tänaseks päevaks jagab ta oma aega Los Angelese ning New Yorgi vahel.
Selles saates räägime
Filmimaailma erinevustest Euroopas, Hiinas ning Hollywoodis – seda nii praktikas kui ka õppetöös.
Karjääri tegemise erinevustest New Yorgis ja Los Angeleses.
Fantaasiadokumentaalfilmi projektist, kus noorpaarid teevad nn koopialinnades pulmade puhul nädalaseid fotovõtteid.
Sekeldustest Hiina ametivõimudega.
Kes on hea kinematograaf?
Tehnoloogia arengust kinematograafias.
Lemmikdokumentaalfilmidest.
Valitud mõtteid
“Ma ei ütleks, et ma olen filmitegija, keda huvitavad ainult surmaga seotud teemad, aga kuidagi kukkus niimoodi välja.”
“New York on selline huvitav filmikeskkond - seal toimub hästi palju, aga kui sa kedagi ei tea, siis on raske ennast nende ringkondadesse sisse süüa. Nüüd, olles LA-s, ma tunnen isegi, et LA-s on kergem kui sa ei tunne inimesi.”
“Hiinas on fototeema natuke teistsugune kui ma olen mujal näinu. Seda enam, et paljudel inimestel ei ole võimalust reisida enda külast, linnast või riigist välja ja seetõttu fantaasiarohked fotoshoot’id on väga populaarsed.”
“Kui kaks valget inimest hakkavad kaameratega mööda linna ringi panema, kui politseinikel mingit tegevust ei ole, siis see on nagu moving target.”
“Juba noorena ma ütlesin oma vanematele, et ma tahan kuni 30. eluaastani koolis käia - siiamaani ma olen oma sõna pidanud.”
“Mingi hetk tekkis selline tunne, et kui sa dokumentaalfilminduses töötad, siis tihtilugu sa kannad mitut mütsi - sa oled operaator, produtsent, isegi vahest monteerija, isegi vahest helinaine. Ühesõnaga, tekkis selline tunne, et ma pean enda mõttemeelt ja oskusi nii mitme erineva valdkonna vahel jagama, et ma ei suuda üheski valdkonnas olla maksimaalselt hea.”
“Suur osa, mis Hollywoodis toodetakse on ikka standard - võid võtta formula ja samamoodi oma kaadreid raamida ja ongi film valmis.”
“Ma arvan, et nii mõnigi maailma kinematograaf leiab oma suured inspiratsioonid Euroopa filmindusest.”
“Eraldi oskus on osata inimesi filmida samal ajal kui asjad leiavad aset.”
“Mulle meeldib see, et kui ma olen Eestis, siis on vähem juttu ja rohkem tegemist. Kui inimesed komplimendi teevad, siis sa tõesti tead, et tegemist suure asjaga.”
Filmisoovitused
“Fuccoammare” / “Fire at Sea” (2016)
“The Look of Silence” (2014)
“Megacities” (1998), “Workingman’s Death” (2005), “Whores’ Glory” (2011)
“We Need To Talk About Kevin” (2011)
Saade on salvestatud 27. detsembril 2018. aastal Tallinnas.